راهنمای خرید بهترین گوشی تا ۸ میلیون؛ مدل‌های کاربرپسند و اقتصادی

حامی ۱۴۰۰/۱۱/۰۳

گوشی‌های هوشمند میان‌رده آنر توانسته‌اند با بهره بردن از مشخصات فنی مناسب و قیمتی مقرون‌به‌صرفه عملکرد بسیار خوبی را به‌ نمایش بگذارند و از جمله‌ی بهترین آن‌ها می‌توان به آنر X8a اشاره کرد. این گوشی سیستم دوربین باکیفیتی دارد که در مجموع برای کاربرانی که به هدف عکاسی به دنبال خرید یک گوشی هوشمند اقتصادی هستند، کاملاً مناسب است. طراحی این گوشی ممکن است شما را به یاد گوشی‌های آیفون بیندازند که این موضوع به دلیل چیدمان دوربین‌ها در پنل پشتی این گوشی است.

گوشی هوشمند آنر X8a مجهز به یک نمایشگر ۶.۷ اینچی از جنس IPS LCD است که از رفرش ریت ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و محتواهای تصویری را با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ به کاربران ارائه می‌کند. حدود ۸۹.۶ درصد از نمای روبه‌رویی این گوشی را صفحه‌نمایش به خودش اختصاص داده و حاشیه‌های تقریباً باریکی نیز اطراف نمایشگر این گوشی به چشم می‌خورند. وزن مناسب و سبک ۱۷۹ گرمی این گوشی هم سبب شده تا در استفاده طولانی مدت خستگی برای دست به‌ همراه نداشته باشد. اما حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی زیاد نیست و برای استفاده در زیر نور شدید آفتاب به مشکل بر خواهید خورد.

گوشی سامسونگ تا 8 میلیون

اگر جزو آن دسته از کاربرانی هستید که هنگام خرید یک گوشی هوشمند، میزان شارژدهی و ظرفیت باتری آن برای شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گلکسی F22 به عنوان بهترین گوشی سامسونگ از لحاظ باتری تا ۸ میلیون تومان در بازار، می‌تواند حداقل در این زمینه به نیاز شما پاسخ دهد. اگرچه سری F نسبت به سری A سامسونگ محبوبیت کمتری دارند، اما گلکسی F22 توانسته رضایت حدود ۹۲ درصد از خریدارانش در دیجی کالا را به دست آورد.

این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ که سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار شده، مجهز به یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از جنس Super AMOLED است که کیفیت تصویر مناسبی دارد و محتواهای ویدیویی را با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد. علاوه بر این، باید به پشتیبانی از رفرش ریت ۹۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیتی نمایشگر این گوشی هوشمند اشاره کنیم که برای استفاده کاربران در زیر نور شدید آفتاب کار راه‌انداز خواهد بود. سامسونگ به عنوان قلب تپنده‌ی این گوشی هوشمند خود از پردازنده ۱۲ نانومتری هلیو G80 مدیاتک استفاده کرده که ۴ یا ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی آن را در امر پردازش یاری می‌کنند.

همچنین نباید پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G52 MC2 این گوشی را نیز از قلم بیندازیم. Galaxy F22 در اجرای بازی‌های محبوب و اپ‌های کاربردی عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. حتی در اجرای بازی‌های سنگین مثل کال‌آف‌دیوتی موبایل، آسفالت ۹ و PUBG موبایل هم می‌توانید روی این گوشی هوشمند تا حدودی حساب باز کنید؛ البته پیشنهاد می‌کنیم که تنظیمات گرافیکی این چنین بازی‌هایی را برای این گوشی هوشمند روی حالت Low قرار دهید تا عملکردی روان و بدون لگ را شاهد باشید. سیستم‌عامل اندروید ۱۱ که قابل ارتقاء به اندروید ۱۳ نیز است به صورت پیش‌فرض روی این گوشی نصب شده و رابط کاربری One UI core 5.1 را نیز اجرا خواهد کرد.

سیستم دوربین این گوشی هوشمند میان‌رده سامسونگ چهار سنسور را درون یک ماژول مربعی شکل جای داده که شامل سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان می‌شود. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم‌برداری ۱۰۸۰P با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد و دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی آن نیز، عکس‌های خوبی را به ثبت می‌رساند. گل سرسبد ویژگی‌های این محصول، باتری پرظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که حداقل سه روز کامل در استفاده عادی به شما شارژدهی ارائه می‌دهد و از سرعت شارژ ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی مجهز به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا برای استفاده کاربران است و فضای ذخیره‌سازی آن را نیز می‌توان با استفاده از کارت حافظه SD افزایش داد. از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند سامسونگ می‌توان به حسگر اثر انگشت روی لبه اشاره کرد.

پوکو M5s؛ بهترین گوشی پوکو تا ۸ میلیون تومان در بازار

گوشی پوکو

اگر قصد شما از خرید یک گوشی هوشمند اقتصادی، اجرای بازی‌های سنگین و اپلیکیشن‌های به‌روز است، احتمالاً پوکو M5s به عنوان یک گوشی هوشمند باکیفیت در رنج قیمتی ۸ میلیون تومان در بازار می‌تواند توجه شما را جلب کند. این گوشی هوشمند در رنج قیمتی خود ارزش خرید بسیار بالایی دارد و رضایت حدود ۹۱ درصدی خریداران نیز در دیجی کالا، مهر تأییدی برای این موضوع است. طراحی گوشی‌های پوکو همواره جذابیت‌های خاصی میان کاربران داشته و این موضوع در مورد پوکو M5s نیز به خوبی صدق می‌کند.

این میان‌رده‌ی جذاب غول فناوری چینی که حدود یک سال از زمان عرضه‌ی آن می‌گذرد، مجهز به یک نمایشگر ۶.۴۳ اینچی از جنس  AMOLED است که تصاویر را با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برای کاربران به نمایش می‌گذارد و از رفرش ریت ۹۰ هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی ۱۱۰۰ نیت است و چگالی تصویر آن نیز به ۴۰۹ پیکسل در هر اینچ می‌رسد. گوریلا گلس کورنینگ ۳ نیز به عنوان محافظ نمایشگر در این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد تا کاربران از این بابت نگرانی نداشته باشند. پردازنده‌ی ۱۲ نانومتری هلیو G95 به عنوان قلب تپنده این گوشی در نظر گرفته شده که برای استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد. این پردازنده بازی‌های سنگین را نیز اجرا می‌کند، اما بهتر است که آن‌ها را با گرافیک Low اجرا کنید تا تجربه‌ی روانی از آن‌ها داشته باشید.

همچنین نباید پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G76 MC4 و ۶۴ یا ۱۲۸ یا ۲۶۵ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۴ یا ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم این گوشی را از قلم بیندازیم که کاربران با توجه به نیازشان می‌توانند دست به انتخاب آن بزنند. امکان فضای ذخیره‌سازی گوشی با استفاده از کارت حافظه‌ی میکرو SD نیز وجود دارد. سیستم‌عامل اندروید ۱۲ به همراه رابط کاربری MIUI 13 تجربه‌ی بسیار خوبی را به کاربران ارائه می‌دهند. چهار سنسور دوربین درون ماژول مستطیلی شکل، روی بدنه‌ی پشتی این گوشی برتر پوکو دیده می‌شود. سنسور اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است و در کنار آن نیز، سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان به چشم می‌خورد.

قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در این گوشی هوشمند نیز در دسترس کاربران قرار دارد که برای یک گوشی در این رنج قیمتی بسیار عالی محسوب می‌شود. همچنین نباید دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی این گوشی را از قلم انداخت. انرژی این گوشی هوشمند از جانب باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‌شود که از سرعت شارژ ۳۳ نیز پشتیبانی می‌کند و در عرض حدود ۶۰ دقیقه به طور کامل شارژ از صفر تا صد درصد شارژ می‌شود. از دیگر مشخصه‌های بسیار خوب این گوشی می‌توان به داشتن اسپیکرهای استریو و پشتیبانی از جک ۳.۵ میلی‌متری به همراه حسگر اثر انگشت اشاره کرد.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.